۱۳۸۸ اردیبهشت ۴, جمعه

صعود به قله منار البرز مرکزی 28 فروردین 88

به نام خدا کوهستان محل استفاده از تجربه است ، اینجا جایی است که خودت را بشناسی و علیه عیبهایت قدم برداری صعود به قله منار (البرز مرکزی) ارتفاع 3800 متر تاریخ اجرای برنامه : 28 فروردبن 1388 موقیت جغرافیایی : در 35 کیلومتری جاده چالوس واقع در منطقه پل خواب جاده ای در سمت راست به روستای مورود ختم می شود و نیز رودخانه سن دره که از کوههای اطراف سرچشمه می گیرد و آب شرب و آبیاری باغهای منطقه را به عهده دارد . روز جمعه مورخ 28/1/88 ساعت 4:45 صبح طبق برنامه ای که توسط تدارکات تیم با همنوردان انجام داده بود سرویس دهی دوستان توسط یکدستگاه مینی بوس از مسیر سه راه تهرانپارس به سمت پارکینگ شرکت انجام گردید و ساعت 5:30 صبح از پارکینگ به سمت کرج در ابتدای جاده چالوس و از آنجا به همراه دوستان دیگر که با خودروهای شخصی آمده بودند به سمت پل خواب و روستای مورود حرکت کردیم . ساعت 7:40 همنوردان با آماده کردند وسایل خود آماده حرکت شدند و در ساعت 7:50 صبح مسیر را از داخل روستا و سپس از یک کوچه باغ آغاز کرده و بر روی یالی که سمت راست آن دره آلواک و در سمت چپ آن روستای مورود و باغهای زیبایی قرار داشت به سمت قله حرکت کردیم . پس از یک ساعت کوهپیمائی سرپرست ، تیم را برای صرف صبحانه در جائی مناسب متوقف کرد . بعد از خوردن صبحانه به مدت 20 دقیقه که بارش برف هم آغاز شده بود و باد نسبتاً شدیدی شروع به وزیدن کردن بود به حرکت خود ادامه دادیم .ادامه مسیر در بیشتر جاها که شیب نسبتاً تندی بود نیاز به برف کوپی داشت که این کار در نفرات جلو به ترتیب و به خوبی انجام می شد . ساعت 11:30 استراحتی کوتاه کرده و در نهایت ساعت 12:45 بیست و یکنفر از همنوردان بر فراز قله منار عکس دسته جمعی با پرچم پارس خودرو گرفته و به فرمایش سرپرست به سمت پائین حرکت کردیم و پس از رسیدن به یک سطح صافی که روی یال قرار داشت جهت اقامه نماز و صرف نهار توقف کردیم و در نهایت ساعت 16 به روستای مورود رسیده و در آنجا دوستانی که ظرفی خالی داشتند از آب چشمه سن دره پرکرده و بعد با مینی بوس به سمت کرج و تهران به راه افتادیم . در پایان جا دارد از اداره محترم تربیت بدنی شرکت پارس خودرو به خاطر زحماتی که برای برنامه مذکور کشیدند و نیز از کلیه همنوردان که در پاکسازی و جمع آوری زباله همکاری داشتند قدردانی و تشکر مینمایم . شرکت کنندگان : حاج حسن مرادی – آقای گرگین – آقای جعفر ناصری – آقای مهدی الیاسی – آقای فرزاد جوکار – آقای ابراهیم رضامندی - آقای مصطفی صفری – آقای علی اکبر مصطفی زاده – آقای علی اکبر خادم – آقای حسن ربیعیان - آقای عباس حاجیان – آقای عسگر شهابی – آقای مهدی شمس – آقای محمد ناصح احدی – آقای حمیدرضا فخاری – آقای مجتبی آقایی – آقای کامران فخری – آقای مجید بهرودی – آقای لطف ا... علیزاده – آقای مجید علی پور – آقای مهدی رودکی – آقای مرتضی محمدی – آقای فلاح – آقای صادق کریمیان – آقای احمد توماری سرپرست برنامه :محمد لطیفی