۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۹, شنبه

صعود به قله هفت خان 88.2.11

به نام خدا به کوه می رویم چونکه میعادگاه رسولان خداست . ((روز کارگر مبارمباد)) صعود به قله هفت خان (البرز مرکزی) ارتفاع 3942 متر تاریخ اجرای برنامه : 11 اردیبهشت 1388 موقیت جغرافیایی : در 40 کیلومتری جاده چالوس پشت زیارتگاه سپهسالار واقع در روستای تکیه از روستاهای آسارا روز جمعه مورخ 11/2/88 ساعت 5:30 صبح طبق برنامه زمان بندی شده یکدستگاه مینی بوس از جلوی شرکت به سمت کرج حرکت نمود و ساعت 6:30 از میدان امیرکبیر کرج به سمت روستای تکیه حرکت کرد و بعد از مدت یکساعت به روستای تکیه رسیدیم . ساعت 7:30 همنوردان حرکت را از روستا آغاز نموده و بعد از گذشتن از مسیر امام زاده ابراهیم سپس به باغهای پشت امام زاده رسیدیم و بعد بر روی یالی کاملاً سنگی که به سمت قله حرکت می کرد به راه افتادیم . مسیر کاملاً دست به سنگ بود همراه با برف و این امر برنامه را نسبت به برنامه های قبل متمایز کرده بود . تعدادی از بچه ها از ادامه مسیر امتناع کرده و به همراه نفری که سرپرست برنامه انتخاب کرد به سمت امام زاده و ابتدای مسیر باز گشتند. به علت کندی حرکت و سختی مسیر ریزش نفرات بیشتر شد تا جائیکه ساعت 13 ظهر فقط چهار نفر از دوستان تصمیم به صعود قله گرفتند که در نهایت در مسیری بسیار دشوار و حرکت روی یالهای پر برف و نقابهای فراوان و برف کوبی تا ساعت 17:30 به زیر قله رسیدیم و به دلیل آسیب دیدگی یکی از دوستان (آقای الیاسی) حرکت به سمت قله با سه نفر ادامه پیدا کرد . در نهایت ساعت 18:15 (آقایان حاج حسن مرادی – عباس حاجیان و جعفر ناصری) بر فراز قله هفت خان پرچم پارس خودرو را به احتزاز درآوردند . بعد از گرفتن چند عکس یادگاری مسیر برگشت را آغاز نموده و پس از طی مسیری آقای الیاسی که از درد زانو رنج می برد ملحق شده و به پائین حرکت نمودیم و با توجه به نامساعد بودن هوا و با گذشت چند ساعت به منطقه امنی رسیدیم که در دشت های آن منطقه بود و به علت تاریکی هوا حرکتمان به کندی صورت گرفت . چند نفر از دوستان که نگران حال ما بودند در روستای تکیه منتظرمان بودند و با دیدن ما به سمت ما آمدند و پس از سپری کردن باغهای امام زاده ساعت 24 به روستای تکیه رسیدیم و سپس به سمت کرج و تهران حرکت نمودیم . شرکت کنندگان : آقایان جعفر ناصری – مهدی الیاسی – فرزاد جوکار – ابراهیم رضامندی– علی اکبر مصطفی زاده – حسن ربیعیان - عباس حاجیان– حمیدرضا فخاری– لطف ا... علیزاده– مهدی رودکی– احمد توماری- ربیعیان – جمشیدی – فلاح – قنبری – جوادی – کریمیان سرپرست برنامه : حاج حسن مرادی

۱ نظر:

1. سلام
    راستش خواستم اینجا از تیم کوهنوردان شما که جمعه هفت خرداد 89 برنامه صعود به قله خلنو را داشتند تشکر ویژه داشته باشم بابت کمک بی دریغشان در عبور پسر کوچکم از رودخانه های پی در پی که اگر کمک این دوستان نبود نمی توان تصور کنم چه اتفاقی می افتاد.
    امیدوارم صعودهایتان همیشه بی خطر باشد.